// Twinkle twinkle //

kan i habe zwanzig kronor?

Kategori: Allmänt

Har fått klagomål på att jag suger på att uppdatera bloggen... av någon som inte ens bloggar dagligen.
Hon gav mig iaf lite beröm för hur fort jag cyklade, vilket är okej för mig. 20 minuter på 5.5km (genom rusnings trafik) är helt okej. Svårt med trafikljus och övergångsställen.

 

Well well, vaknade halv två på eftermiddagen idag, var inte direkt planerat då. Har även varit med Josse idag, i ett par timmar. Cyklade hem på 17 minuter, nedförsbacke nästan hela vägen. Käkade och satt mig och spelade Minecraft TekkitLite med Lorenz. Fan, jag har slitit arslet av mig och byggt hur mycket som helst.
Funderar på att filma lite i Creative, blev promotad till OP så jag kan fuska hur mycket jag vill (vilket är onödigt med tanke på att jag har typ alla jävla resurser jag behöver).

 

 

Jag tänker inte sitta här och skriva om hur jag är ''pepp'' inför att börja tredje året i gymnasiet, ett år efter dem flesta i min ålder (som nu är mestadels arbetslösa och fattiga).
Ser inte fram emot att komma tillbaka till skolan så jävla mycket, mest för att min kreativitet är för begränsad när jag mår för bra. Depressionen var liksom kärnan till min kreativitet. Jag kommer ha ett helvetes år framför mig.

Och hur mycket jag än försöker se det positiva i det hela så kommer jag alltid till slutsatsen om att E fortfarande är kvar i klassen. Hurra... inte direkt.
Det kommer bli ett år med drama, tjafs, ''stink-eyes'' och en massa jävla cigg och kaffe för att orka med.
Cafét och Biblioteket kommer nog inte alltid förbli mina ''safe spots'' där jag slipper stöta på henne och hennes konstanta inställning på att klaga på mig, ge mig hatiska blickar, eller slänga ur sig kommenterar om det jag gör.

E är fan en mobbare... en riktigt översittare. Manipulativ, överdramatisk, orättvis och hycklande översittare.
Wow, jag borde ha sett detta förut... well, det får fan vara. Vill hon tjafsa får hon göra det, skiter fullständigt i vad en bat-crazy naxi-feminist har att säga om mitt sätt att leva, mina uttal och mina åsikter.

 

 

 

Till något annat... min lön från sommarjobbet på demensavdelningen på Bomhusgården.
Jag har inte fått någon lapp om hur mycket jag får i lön, om jag ens får lönen denna månad... chefen kan ju ha glömt fixa påskrift en an ordinarie och glömt skicka in den, eller inte hunnit skicka in den i tid.
That would really suck...
Men om jag räknat rätt, inkluderat karensdagar, så kommer jag få antingen 3366kr eller 3756kr. Räknar man utan karensdagar kommer lönen ligga på 2196kr, sedan ska jag slänga på 1274kr i underhållbidrag på lönen. Så max ligger på 5030kr och minsta på 3470kr.

Förhoppningsvis får jag lönen och så införskaffar jag en Nexus 7 surfplatta. Skit bra för att den inte är Apple, utan en Google platta. ANDROID! Och såklart så har Google Play börjat sälja böcker, och Horn finns på engelska för 55 kr. Skal även investera i en app vid namn SketchbookPro for tablet som kostar en 32kr och en touchscreen penna med fet och spetsig udd så man kan rita med precision!

 
 
 
 
 
Här är en gif på det jag håller på med
på TekkitLite servern för tillfället!




(21 Augusti - 21.28 )

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: